مزایای تبلیغات بنری آنلاین

مزایای تبلیغات بنری آنلاین

تبلیغات بنری در اینترنت، مزایای مهمی نسبت به تبلیغات فیزیکی و به‌صورت چاپی در مکان‌های مختلف دارد. با این مزایا در ادامه آشنا می‌شویم:

۱. هزینه کمتر نسبت به بنرهای فیزیکی

مهم‌ترین مزیت تبلیغات بنری آنلاین، نسبت به تبلیغات چاپی یا بیلبردهای بزرگراه‌ها، صرف هزینه کمتر به‌نسبت بهره‌وری آن است. درواقع شما با پرداخت مبلغ کمی، از بسیاری از مزایای تبلیغات آنلاین استفاده خواهید کرد. مزایایی که می‌توانید به‌صورت هوشمندانه‌ای از آن‌ها برای ارتقا کسب‌وکارتان استفاده کنید. برخلاف تبلیغات بنری سنتی که شما ملزم به پرداخت هزینه طراحی، چاپ و اجاره بیلبورد خواهید بود، برای تبلیغات آنلاین تنها هزینه طراحی و نمایش را خواهید پرداخت. البته هزینه تبلیغات در وبسایت‌های مختلف، بسته به موضوعیت و رتبه وبسایت موردنظر و ترافیک ووردی آنها متفاوت است. اما در مجموع هزینه تبلیغات آنلاین قابل مقایسه با تبلیغات فیزیکی نیست.

۲. انعطاف بیشتر در طراحی جلوه‌های گرافیکی

شما در تبلیغات چاپی، با محدودیت‌های گرافیکی زیادی مواجه هستید. کیفیت تبلیغات چاپ‌شده، از لحاظ عناصر و جلوه‌های گرافیکی، رنگ و کیفیت، به‌مراتب کمتر از تبلیغات‌های آنلاین است. دست شما در تبلیغات آنلاین برای هر نوع خلاقیت کاملا باز است. شما می‌توانید برای اثرگذاری بهتر بر مخاطب، از تصاویر متحرک (بنر گیف و بنر HTML5)، انیمیشن‌ها و سایر جلوه‌های ویژه گرافیکی استفاده کنید که این مزیت، به‌ لطف بنرهای تبلیغاتی اینترنتی، برای شما فراهم شده‌‌ است. همه آنچه که برای استفاده حداکثری از این مزیت نیاز دارید، به‌کار گیری خلاقیت هدفمند در طراحی بنر است.

مهم‌ترین تفاوت آن بحث ثابت یا متحرک بودن بنر است که در تبلیغات چاپی از چنین مزیت بزرگی بی‌بهره‌اید. علاوه‌بر متحرک بودن، می‌توانید به کمک بنرهای تعاملی (بنر HTML5)، رابطه بهتری با کاربران برقرار کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید محصولات خود را به‌صورت اسلایدری در بنر قرار دهید تا کاربر با کلیک روی اسلایدر آنها را مشاهده کند و بعد از پیدا کردن محصول مورد نظر خود به صفحه مرتبط با همان محصول مراجعه کند.

در نمونه بنر HTML5 زیر، امکان انتخاب شهر و زمان سفر را برای مخاطب فراهم شده است تا دقیقا به همان صفحه مرتبط با خواسته‌اش در وب سایت شما وارد شود.

۳. گسترده بودن جامعه آماری تبلیغات

از محدویت‌های بنر فیزیکی، منحصر بودن به مکان خاص است. شما برای معرفی گسترده کسب‌وکارتان از طریق بنرهای چاپی، باید هزینه زیادی بابت چاپ و نصب بنر در مکان‌های مختلف بپردازید. از طرفی، هزینه اجاره بیلبورد و مکان تبلیغات را هم به هزینه‌های طراحی و چاپ اضافه کنید. این مبلغ سرسام‌آور برای تبلیغات گسترده، می‌تواند جایگزین هزینه‌ای بسیار کمتر، اما با ضریب بازدید بسیار گسترده‌تر نسبت به بنرهای چاپی شود. بله! درست حدس زدید! این جایگزینی سودمند و بهینه، از طریق تبلیغات بنری آنلاین انجام می‌گیرد. شما با تبلیغات اینترنتی، امکان دیده‌شدن توسط طیف وسیعی از افراد، از مکان‌های متفاوت را خواهید داشت. این مزیت را هم به مزیت‌های قبلی اضافه کنید که با تبلیغات اینترنتی، به حفظ محیط زیست هم کمک کرده‌اید. هم زباله‌ی کمتری تولید شده‌است و هم از منابع طبیعی استفاده نخواهد شد.

۴. افزایش ترافیک وبسایت شما

شما با به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین، علاوه‌بر معرفی وسیع کسب‌وکارتان و افزایش میزان درخواست خدمات ارائه‌شده از طرف شما، مراجعه به وبسایت‌تان را هم به‌طرز چشم‌گیری افزایش خواهید داد. این افزایش، به بهبود وضیعت وبسایت شما در رتبه‌بندی از نظر گوگل هم تأثیر خواهد داشت. هرچه مراجعه به وبسایت شما افزایش پیدا کند و کاربران ارتباط بهتری با وب‌سایت شما برقرار کنند، وضعیت وبسایت شما در موتورهای جست‌وجو بهبود پیدا می‌کند. این هم یکی از مزیت‌های قابل اعتنا در تبلیغات اینترنتی است که در کنار باقی مزیت‌ها، به شما سود چشمگیری خواهد رساند. البته فراموش نکنید طراحی رابط کاربری و به‌طور کلی جذابیت صفحاتی که کاربران را از طریق تبلیغات بنری‌تان به سمت آنها روانه می‌کنید باید همواره بهبود یابد.

۵. در اختیار داشتن آمار بازدیدکنندگان

جمع‌آوری آمار کاربران با تبلیغات بنری آنلاین

تبلیغات فیزیکی، اطلاعات خاصی از مشاهده‌کنندگان به شما ارائه نخواهد داد. اما این امکان در تبلیغات اینترنتی، برای شما فراهم شده‌ است. سرویس‌های آمارگیر وب، اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان تبلیغات را ارائه می‌دهند که این اطلاعات، برای شما بسیار سودمند و مفید خواهد بود. مثلا می‌توانید با آمارگیری از اینکه بازدیدکنندگان تبلیغات شما از چه شهرهایی بوده‌اند، کسب‌وکارتان را شهرهایی که بیشترین بازدید را از تبلیغات‌تان داشتند، افزایش دهید. یا اینکه چه گروه سنی‌ای به تبلیغات شما واکنش بهتری نشان داده‌اند تا تبلیغات‌تان را برای همان گروه سنی، بیشتر بهینه کنید یا تغییرات لازم برای جلب‌توجه سایر گروه‌های سنی دیگر را هم در نظر بگیرید. علایق کاربران و رفتار آنها در دنیای وب نکته تعیین‌کننده‌ای است.

۶. اثرگذاری هوشمندانه بر ناخودآگاه مخاطب

افزایش استفاده از خدمات کسب‌وکار شما، تنها هدف تبلیغات نیست. یکی از اهداف مهم تبلیغات معرفی مؤثر و هدفمند تبلیغات به مخاطبان است تا درصورت نیاز، بتوانند به شما رجوع کنند تا از خدمات‌تان استفاده کنند. شما در تبلیغات اینترنتی، این امکان را دارید که با صرف هزینه کم، به‌صورت گسترده خدمات خودتان را به مخاطبان معرفی کنید و این گستردگی، باعث اثرگذاری و افزایش شهرت کسب‌وکارتان میان افراد خواهد شد. استفاده از المان‌های گرافیکی مناسب و طراحی حرفه‌ای با دربرگیری هویت برندتان، تاثیر قابل توجهی در رسیدن به این هدف خواهد داشت.

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس